Жоғары білім берудің негізгі үлгілеріне шолу

https://www.doi.org/10.32523/2791-0954-2023-7-3-39-71


Қаралымдар: 17 / PDF жүктеулері: 7

Авторлар

  • Рустем Давлетгильдеев Казанский (Приволжский) федеральный университет
  • Шолпан Шолпан Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті https://orcid.org/0000-0002-6586-3515

Кілт сөздер:

жоғары білім беру жүйелері, жоғары білім үлгілері, жоғары білім берудің континенттік моделі, жоғары білім берудің либералдық (атлантикалық) моделі, жоғары білімнің әлеуметтік (солтүстік еуропалық) моделі, жоғары білім берудің консервативті (иерархиялық) моделі

Аңдатпа

Мақалада жоғары білімнің негізгі үлгілері қарастырылады: континенттік, либералдық (атлантикалық), әлеуметтік (солтүстік еуропалық) және консервативті (иерархиялық). Континенталды модель дәстүрлі түрде Германия, Нидерланды және Швейцария мысалдарын пайдалана отырып, неміс университеттерінің пайда болу тарихы мен тәжірибесіне баса назар аударады. Либералдық (атлантикалық) модель Ұлыбританияның, АҚШ-тың, Ирландияның жоғары білім беру жүйелерімен байланысты, оның айрықша белгілері университеттердің институционалдық және қаржылық автономиясы, олардың бизнес-қоғамдастықпен тығыз байланысы, күшті өзін-өзі басқаруы, жанама бақылауы болып табылады. мемлекет тарапынан, басқару функциялары берілген мамандандырылған делдалдық агенттіктердің болуы. Либералды (атлантикалық) модель тарихи түрде «бакалавр+магистратура» екі деңгейлі жүйе негізінде құрылған, ол «кеш кәсіби саралау» моделі (университеттегі мамандық таңдау автоматты түрде анықталмайды. аяқталған мектеп түрі); сәйкесінше, осы үлгідегі оқушылардың білім беру траекториялары жүйенің институционалдық құрылымымен соншалықты қатаң анықталмаған. Әлеуметтік (солтүстік еуропалық) модель Швеция мысалында, консервативті (иерархиялық) модель Жапония мысалында көрсетілген.

Ғылыми мақаланы дайындау барысында авторлар жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру саласындағы құжаттар мен материалдарды басшылыққа алды. Негізгі әдіс ғылыми және теориялық материалдарды теориялық зерттеу және талдау әдісі болды. Болон процесіне қатысушы мемлекеттердің ғылым және жоғары білім министрлерінің қарар шешімдерінің маңызы зор.

Автор өмірбаяны

Шолпан Шолпан, Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті

Халықаралық құқық кафедрасының меңгерушісі

Жарияланды

30.09.2023

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Давлетгильдеев, Р., & Шолпан, Ш. (2023). Жоғары білім берудің негізгі үлгілеріне шолу: https://www.doi.org/10.32523/2791-0954-2023-7-3-39-71. Еуразия халықаралық құқық журналы, 7(3), 39–71. Retrieved from https://eajil.enu.kz/index.php/main/article/view/44

Журналдың саны

Бөлім

Мақала